Retkeilyauto ja 3 viikon isyysvapaa mahdollistivat aivan huikean kokemuksen talvisessa Lapissa: osa 2

Share if you liked! Thanks 🙂

Päivitetty 5.9.2021

— Sisältää mainoksen ja mainoslinkkejä, jotka on merkitty *-merkillä.

Tämän postaussarjan ensimmäisessä osassa päästiin Weinsberg Carabus 600 MQ -retkipakulla Vaattunkijoen rannan puskaparkkiin asti. Postaussarjan eka osa kannattaa lukea ensin täältä ja siinä on alussa myös lyhyt yhteenveto reissusta. 🙂 Vaattunkijoen puskaparkista matka jatkui kohti Saariselkää. Suunnattiin yöksi Luxia Caravan nimiselle leirintäalueelle, joka sijaitsee Kakslauttasella Kiilopäälle menevän tien risteyksessä.

Luxia Caravan Kakslauttanen – Reissun seitsemäs yö, 23-24.1.2021

Luxia Caravan-alueelle saavuttiin noin klo 17-18 välillä lauantai-iltana ja silloin oli taas jo pimeää. 🙈 Leirintäalueella oli eräs toinenkin matkailuauto meidän lisäksi. Ilmeisesti he olivat jo käyneet saunassa, koska saatiin päättää mihinkä aikaan mennään saunomaan. Meidän piti ensinnä tehdä kuitenkin ruokaa ja syödä, niin varattiin sauna vasta klo 20 eteenpäin. Poika menee nukkuu yleensä ysin paikkeilla. 🙂 Täältä voit lukea lisää Luxia Caravan-alueesta ja muista talvileirintäalueista, joissa vierailtiin tällä reissulla.

Ensinnä kokkailua

Kaupassa oltiin löydetty tämmöinen helposti retkipakussa valmistettava ruoka (ks. ainekset alla kuvassa). Meillä ei monestikaan ole kauppalistaa mukana, vaan tuumataan siellä kaupassa, että mitäs ruokaa tehtäisiin. Kohta pääset näkemään millaista tuli. 😅

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Tuorekset on aina helppo valinta, kun ei tarvitse pilkkoa ja saa terveellistä ruokaa helposti. Sisko suositteli Tuoreksia meille joskus syksyllä 2020 ja sen jälkeen ollaan niitä kotonakin käytetty.😋👌 Paistaa vaan ensin jauhelihat ja sitten sopivassa vaiheessa heittää joukkoon haluamansa mausteet ja Tuorekset, jotta ne hieman pehmenee. Mausteina meillä oli tällä kertaa vain mustapippuri ja suola. Reissukäytössä nuo pussissa olevat riisit (ks. riisipaketti yllä kuvassa) on käteviä, kun vedet saa helposti pois kattilasta, kun pussin voi nostaa sieltä pois.

Sitten tomaattimurskaa joukkoon kastikkeeksi ja sekoitus ja ruoka onkin valmista. Halukkaat voi lisätä annoksen päälle vähän kuvassa näkyvää tulista soosia. 😋👌 Ja ai, että tuli masut täyteen ja poikakin tykkäsi. 🙂

Syönnin jälkeen saunaan

Ei oltu hirveesti perehdytty ennakkoon leirintäalueeseen ja tämä ihastuttava sauna tuli aivan yllärinä!!! 🤩😍 Ja mikä parasta, saimme sen kokonaan omaan käyttöön!! 😍 Pojan kanssa saunominen ei aina ole niin rentoa, kun hän ramppaa edestakaisin sauna, kylppäri ja pukutila -väliä. 🤭🙈 Se silti aina helpottaa, kun koko poppoo pääsee pesulle samaan tilaan, niin toinen voi olla pojan kanssa sillä välin, kun toinen peseytyy. 🙂😅

Leirinta-alue

Onni oli, että sattui olla nuo Slipstop-tossut mukana, mitkä saatiin viime kesän lopussa erään yhteistyön yhteydessä. Niillä hän pysyi pystyssä liukkailla kaakelilattioilla kylpyhuoneessa. Pukkarin lattia oli myös aikalailla liukas ramppaamisen jäljiltä, kun vettä oli lattialla. 🙈 Sauna oli kyllä todella viihtyisä ja mahtuu isompikin poppoo saunomaan. 🥰

Saunan jälkeen oli aivan mahtava fiilis!! 🤩😍 Poika meni siitä samantien nukkuu. Ja katseltiin Pasin kanssa vielä hetki pakussa Netflixiä puhelimen näytöltä ja istuskeltiin taaksepäin käännetyillä etupenkeillä. 🙂

Sunnuntaiaamuna 24.1.2021 nukuttiin pitkään

Aamulla herättiin Luxia Caravan -leirintäalueelta ja maisema näytti alla näkyvän kuvan mukaiselta. 🤩😍❄️ Meidän pakussa on kätevä, kun sähkötolpassa kiinni ollessa voi käyttää Truman yhdistelmämoodeja lämmitykseen. Tällöin Truma käyttää sekä sähköä että kaasua lämmitykseen. Pelkkä sähkö ei riitä kylmillä keleillä pitämään autoa riittävän lämpimänä. Tästä aiheesta voi lukea lisää täältä retkipakun talvikäyttöpostauksesta.

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Herätessämme pikkuinen potkutteli tapansa mukaan sängyssään. 🥰 Ja me köllöteltiin Pasin kanssa hetki vielä omilla paikoillamme. Nukkumaratkaisustamme löytyy lisää tietoa täältä ja se on toiminut todella hyvin. Saatiin Pasin kanssa mukavasti lisätilaa näin. 🙂 Pojalla on tuo teltta sen takia, jotta hän ei pääse putoamaan sängystä.

Aamupalamaisemassa ei taaskaan ollut valittamista. 🤩😍☕️ Me tehdään aamupalaa pojan kanssa siten, että hän leikkii tai katselee vaikka kirjaa Pasin kanssa syöttötuolissa sen aikaa ja mä sitten teen aamupalan. Kokeiltiin syöttötuolia myös tähän sivuoven eteen ja se mahtuu siihen, mutta pojan kädet yltää kaasulieteen, niin sen takia meillä ei ollut ruokapöytä lainkaan matkassa mukana, kun sitä ei oikein pysty käyttämään.

Lisäksi se auton mukana tullut ruokapöytä ei mahdu turvaistuimen kanssa olemaan paikoillaan. Syksyllä tilattiin pienempi pöytä, mutta se ei ehtinyt tulla ennen reissua. Pienempi pöytä mahtuu olla turvaistuimen kanssa paikoillaan. Ollaan laiskoja ja ei jakseta irroitella istuinta lainkaan reissussa eli se on meillä aina paikoillaan takapenkin ikkunapaikalla. 😅

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on 7-Luxia-Caravan-14-1024x576.jpg

Kiilopään suuntaan katselemaan sopivaa puskaparkkia

Aamutoimien jälkeen suunnattiin Kiilopäälle päin katselemaan maisemia. Käytiin siellä ihan tien päässä kääntymässä, missä on Suomen Ladun joku paikka.

Lappi

Samalla löydettiin seuraavalle yölle puskaparkki, mikä näkyy alla kuvassa. Lähdettiin vielä hieman katselemaan paikkoja retkipakulla ajellen. Ja samalla käytiin ruokakaupassa.

Lopuksi ajettiin parkkiin aiemmin löydettyyn puskaparkkiin. Aiemman päivän ruuasta riitti vielä tälle päivälle, kun laittoi yhden pussin riisiä lisää. 🙂 Pakko sanoa, että oli aika namia tulisen soosin kanssa, vaikka ei olla kovin kummosia kokkeja. 😋🙈 Ilta meni ihan rauhassa ja ei tehty mitään kummempaa ja oltiin vaan. 🥰

Kahdeksas yö (su-ma, 24.-25.1.2021) Kiilopään lähellä puskaparkissa

Aamulla herättiin näin upeista maisemista taas!! 🤩😍🚐 Muita autoja ei parkkiin jäänyt yöksi, niin saatiin olla aivan omassa rauhassa. Ainakin melkein🤭🤩

Nautittiin Pasin kanssa aamupalan jälkeisestä kaffehetkestä, mikä on usein tapana, kun ei ole kiirusta mihinkään. Aamuhetket on parhaita reissussa, kun voi vain ihailla maisemaa ja juoda aamukaffea!! ☕️🥰 Kuvittele, miten siisti fiilis, kun voit nukkua talvellakin ihan keskellä mettää ja tehdä aamupalaa kaikessa rauhassa. 😍

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Poika leikki sillä välin legoilla. 🤗

Ja sitten yhtäkkiä tapahtui jotain aivan uskomatonta!! Havahduttiin siihen, että pakun ulkopuolella oli poroja!!!! 🤩😍 Kuvaan saatiin vain kaksi, mutta niitä oli liikkeellä useampia.

Pikkuinen oli aivan tohkeissaan ja jäi osoittelemaan porojen perään!!! 🤩😍 Ja höpötteli omaa kieltään. 🥰

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Ja tämä hetki on selkeesti jäänyt pojan mieleen. 😍 Tämän reissun kotimatkalla 6.2.2021 katseltiin kirjaa pojan istuessa ikkunapaikalla turvaistuimessaan. Kirjassa oli kuva porosta, niin hän osoitteli ensin poroa ja sitten samaisesta ikkunasta ulos ja kuului ”täh täh”🥰❤️ Hän ei siis vielä osaa puhua. Sanoin sitten vaan hänelle, että juu siitä ikkunasta nähtiin ne porot. 🤩

Aamupäivän askareiden päätteeksi kaasupulloa vaihtamaan

Aamujuttujen jälkeen kävästiin vähäsen ajelemassa ja katselemassa mahdollisia leijalautailupaikkoja valmiiksi seuraavalle päivälle. Tämän jälkeen suunnattiin Saariselän kylälle katsomaan saisiko siellä vaihdettua kaasupullon uuteen.

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Saariselältä löytyi kauppakeskus, jossa myytiin reissun kalleinta kaasua. 11kg kaasupullo maksoi 32€ pullo. Reissun halvimmat oli siis noin 20€ Tokmannista ja Motonetista. Mutta ei auttanut valitella, koska pakko oli saada uusi pullo vanhan tilalle ja Saariselällä ei ollut Tokmannia tms. halpakauppaa.

Pasi kävi maksaa kaasupullon kauppaan ja myyjä antoi avaimen lainaan ulkona olevaan kaasupullokaappiin. Kaapissa oli munalukko, mutta se oli tietysti jäässä. 🤭🙈 No laitettiin poika nukkuu ensin rattaisiin ja sitten alettiin tuumailee, mitenkä saataisiin lukko sulatettua.

No ei ollut muita vaihtoehtoja kuin koittaa sulatella lukko kengänkuivaajalla, koska muutakaan lämmityslaitetta ei ollut mukana. Onneksi pakussamme on invertteri, jotta kengänkuivainta sai tässä paikassa käytettyä. Myös jatkojohto oli tullut onneksi mukaan matkaan, niin keittiön pistorasiasta sai sähköä kengänkuivaajalle. Meidän pakussa invertterin saa päälle napista, joka on vessan takana sängyn yllä olevassa yläkaapissa. Invertteri on kytketty vain keittiön pistorasiaan tällä hetkellä. Tämä on pienen lapsen kanssa liikkuessa hyvä juttu, niin ei tarvii laittaa pistorasioihin suojia.

Ja Ta-daaa!!! Saatiin lukko auki kengänkuivaajalla!!! Tulipahan hyvä fiilis!!! 🙂

Ja sen jälkeen Pasi pääsi vaihtopuuhiin. Tuo peräovien thermopeite on tästäkin syystä kätevä, niin koko auto ei kylmene, kun vaihtaa kaasupulloa. Peitteessä on luukku tuossa vasemmalla kaasupullokaapin kohdalla.

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on 8-Kaasupullon-vaihto-Saariselka-1024x578.jpg

Kävely Saariselän kylällä

Ei oltu aiemmin käyty pyörimässä Saariselän kylällä ja poika nukkui rattaissa vielä päiväuniaan. Ajateltiin, että hyödynnetään aika ja lähdetään vähän kävelylle. Maisemat oli todella kauniit ja kylällä oli rauhallista! 🤩😍

Oli aika viileä keli ja ainoa avoinna oleva paikka tuntui olevan paikallinen pubi.

Poika jäi rattaisiin nukkumaan ikkunan toiselle puolelle ja me päästiin kaffelle Pasin kanssa. 😴☕️ Nämä hetketkin on mahtavia pikkulapsiarjessa, kun saat vaan olla ja nauttia hetkestä. 🥰 Pubissa ei ollut montaa ihmistä sillä hetkellä, jotenka koronatartunta riski oli aika pieni.

Kaffella mietittiin, että aika tapahtumarikas päivä tuli, vaikka ei suunniteltu mitään ennakkoon. Tämän takia retkipaku on ihan paras, kun ikinä et tiedä ennakkoon, mitä päivä tuopi tullessaan. Ja harvoin tulee tylsää päivää, koska aika usein sattuu ja tapahtuu!! 🤩😍🙈 Santsikuppien jälkeen oli aika suunnata takaisin retkipakulle ja pienikin heräili siinä vaiheessa.

Luxia Caravan -leirintäalueelle yöksi (ma-ti, 25.-26.1.2021)

Yöksi ajettin Luxia Caravan -leirintäalueelle ja päästiin taas saunaan ja pesemään koneellinen pyykkiä. Pyykkäystilassa oli kätevästi kuivatuskaappi, niin pyykit sai nopsaan kuivaksi. Oltiin ainoita vieraita leirintäalueella, jotenka kaikki palvelut oli käytössä milloin vain.

Ruuaksi päätettiin tehdä tällä kertaa perunamuusia ja kanakastiketta. Kaupasta oli aiemmin löytynyt pakastealtaasta muusi, jossa luki päällä, että se on tehty aidoista perunoista. Pakko oli ostaa testiin ja täytyy sanoa, että maistui melkein itse perunoista tehdyltä!! 🙃😋 Tätä voi todella suositella sullekin!! 👌

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Alla kuvassa näkyy ainekset ja sama valmistustapa kuin aiemmassakin ruoassa. Muusi oli todella helppo valmistaa. Ensin laittoi kattilaan pakkausen takana olevan ohjeen mukaan puolet vettä ja puolet maitoa ja kiehautti sen ja sitten kaatoi muusin pakastepussista joukkoon. 🙂

Taas käytettiin ruuassa tuoreksia ja tällä kertaa kastikkeena toimi ruokakerma. 😋 Mietin tällöin, että voisin kokata jatkossa vain retkipakussa!! Kaasuliesi on aivan ihana ja keittiön siivoomisessakaan ei mene kauaa aikaa!! 🤩😍

Voisikohan sitä päästä tänään leijalautailemaan?

Aamulla herättiin Luxia Caravan-alueelta. Syötiin aamupala ja tyhjättiin pakun vessa ja suunnattiin kohti Saariselän leijalautailupaikkoja. Maisemat olivat kohdillaan ajaessa! 🤩😍👌

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Tuuli oli heikohko, joten mentiin suosiolla Kaunispään huipulle ja siellä olikin yksi leija ilmassa.🪁😍 Mutta en muista enään oliko se 18m2 vai 21m2 patjaleija, niin ei jaksettua omaa isointa pumpattavaa 15m2 leijaa edes laitella. Se olisi kuitenkin ollut sen verran painavampi ja pienempi kooltaan. Ja näkyvyys meni välillä tosi huonoksi lumipyrystä johtuen.

Juteltiin leijailijan kanssa pitkä tovi ja hän suositteli seuraavalle päivälle Inaria, koska seuraavan päivän ennuste näytti myös lumisadetta ja näkyvyys saattaisi olla tunturissa huono.

Kaunispään huippu on muutenkin todella nätti ja siellä voisi olla yötäkin, ainakin hiljaisempana aikana!! 🤩😍 Montaa muuta matkailu- tai retkeilyautoa ei meidän lisäksi Saariselän alueella näkynyt koko aikana.

Koitettiin saada poikaa pakuun nukkumaan, mutta turhaan. Olisin ehkä voinut mennä koittaa saako leijaa ilmaan, jos hän olisi nukahtanut samantien. Taas huomattiin se, että olisi vaan pitänyt laittaa hänet rattaisiin päikyille. Laiskuus vaan iski.🤭🙈

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Inariin ti-ke -yöksi (26.-27.1.2021)

Päätettiin ottaa ”varman” päälle ja ajaa yöksi Inariin, koska leijalautailukuume alkoi olla jo melkein sietämätön, koska loma oli tässä vaiheessa jo melkein puolessa välissä. Eikä oltu päästy vielä kertaakaan leijoja ulkoilutteleen. 😅 Saatiin paikalliselta leijaharrastajalta vinkki, mistä kannattaisi mennä Inarijärven jäälle. Siinä oli myös sopiva puskaparkki vieressä. Puskaparkki oli haustausmaan parkki ja se hieman aiheutti itselle jännitystä ja ajatukset lähti karkailemaan.🙈

Laskiaispullia iltapalan jälkkäriksi

Inarinjärven puskaparkkiin päästyämme sain idean alkaa väsäämään laskiaispullia ja ajattelin kertoa sulle, miten niitä ei kannata valmistaa. 🤭🙈 Kaupassa pälkähti tämäkin idea mieleen, että mitenkä pakussa voisi helposti tehdä nämä ja aineiksi valikoitui alla näkyvät tuotteet.

Laitoin pullat muffinivuokiin ja ritilän päälle Omnia-uuniin. Ajattelin, että tiskiä tulisi näin vähemmän.

Pullat oli näin paistettuna kuitenkin liian isoja ja ne ottivat Omnia-uunin kanteen kiiinni.

Omnia uuni

Ja pääsivät hieman kärähtämään. 🤭🙈 Suosittelen siis, että laitat pullat vaan suoraan tuohon punaiseen silikonivuokaan, niin ne mahtuu Omnia-uuniin siten, että eivät ota kanteen kiinni. Lisäksi kannattaa voidella ne kananmunalla ennen paistoa, niin pinnasta tulee kauniimpi. Itellä unohtui voitelu.🤭🙈

Pullat sai kuitenkin onneksi pelastettua poistamalla palaneet kohdat ja maku oli ihan ok. 🤩😍😋

Aamulla herättiin Inarijärven rannalta

Aamulla herättiin tällaisesta puskaparkista🤩 Päivä alkoi pommiin nukkumisella ja vähäsen säikähti jo, että kerkeekö sitä tänään leijailee lainkaan, että saako poikaa nukkumaan valoisaan aikaan😅🙈 Viimeksi oltiin leijoja ulkoilutettu maaliskuussa 2017 eli melkein 4 vuotta sitten, että jo olisi aika pikkuhiljaa päästää taas lumellekin!! 😂🤩😍

retkeilyauto talvella

Aamupäivän ulkoilun yhteydessä käytiin kävelemässä ja katsomassa leijalautailupaikka valmiiksi. Tuonne piti siis kävellä, missä näkyy nuo yksittäiset puut keskellä alla näkyvässä kuvassa. Siinä on niemi ja sen takaa on mahdollista nostaa leija ilmaan.

Monesti käydään aamupäivän ulkoilun yhteydessä tsekkaamassa tuuli valmiiksi ja verrataan sitä Ilmatieteenlaitoksen lähimmän tuulimittarin osoittamaan arvoon. Sitten tiedetään suurin piirtein, mitä leijoja kannattaa ottaa autosta mukaan, kun saadaan poika unille ja katotaan sen hetkinen tuulimittarin lukema puhelimesta.

Maisemat oli todella kauniit Inarinjärvellä. 🤩😍 Meidän onneksi leijapaikalle meni kelkkaura ja rattaiden ja ahkion kanssa olisi helpompaa. Aamupäivän ulkoilun jälkeen mentiin takaisin pakulle syömään ja vaihtamaan pojalle vaippa ja nukkumakamppeet.

*Kokemuksia WheelBlades XL -suksista Bumbleride Speed -rattaissa

* Mainos: Kaupallinen yhteistyö Wheelblades:in kanssa – Saimme Wheelblades XL-suksista pienen alennuksen, koska lupasimme jakaa kokemuksiamme sulle.

Pikkuinen laitettiin nukkumaan Bumbleride Speed -rattaisiin ja tuo kuvan thermopeite tuli taas käyttöön, koska tuuli oli aika viileä

Oltiin ennen reissua ostettu rattaisiin tuommoiset WheelBlades -XL -sukset, mitkä saa näppärästi pikalukon avulla kiinni rattaiden renkaisiin. 😍👌 Ruvettiin tutkimaan vaihtoehtoja, miten päästäisiin leijalautailemaan Lapissa ja saataisiin poika mukaan nukkuvana harrastuspaikalle. Tilattiin lopulta rattaisiin sopivat sukset Sveitsistä, koska lähempää ei löytynyt mitään vastaavaa tuotetta.

* Wheelblades XL -suksia saa tilattua nykyään näköjään Jollyroomistakin ja täältä löydät kahden suksen setin. 🙂

* Jos tarvitset vain yhden suksen, niin se löytyy täältä.

Sukset ovat todella laadukkaat ja toimivat hyvin esim järville mentäessä tai lumisilla metsäpoluilla, missä pelkillä renkailla ei enää pääse etenemään. Tilauspäätökseen vaikutti myös WheelBlades suksien kehittäjän oma tarina ja aivan mahtavan upea asenne!! 🤩 Todella ihanaa, että joku voi työllään mahdollistaa esimerkiksi rattailla ja pyörätuolilla pääsyn myös lumisempiin paikkoihin. 🤩🥰❄️

Huomattiin käytössä sellainen, että rattaiden takarenkaat kannattaa lukita, jos takarenkaissa pitää suksia. Sekin paransi jo tilannetta, kun laittoi pelkkään eturenkaaseen suksen eli yksikin suksi saattaa jossain tapauksissa riittää. Sukset pysyvät paikallaan kunhan suksien ”side” on säädetty riittävän kireälle. Tähän säätöön tarvitset Wheelblades-suksien mukana tulevaa työkalua. Kun on kerran laittanut säädön kohdilleen, niin sen jälkeen voi käyttää pikalukkoja suksien kiinnityksen. 👌

Leijalautailua Inarijärvellä

Poika nukkui rattaissa leijalautailun ajan. 😴🤗 Leijakuvia ei tullut jostain kumman syystä montaa täältä järveltä otettua ja tässäkin oli puhelimessa ollut asetuksena vahingossa neliönmuotoinen kuva. 🙈😂

Pinta oli ihanan pehmeetä puuteria ja maisemia kelpasi ihailla!! 🤩❄️😅😍✨ Leijailun jälkeen oli yhtä hymyä vaan 🙃, mutta jostain syystä maisemakuvia on aina ihan hirmusti ja samoin pojan kuvia, mutta itestä ei montaa kuvaa tuu otettua!! Saati, että ne olisi julkaisukelpoisia. 🙈😂

Leijalautailu

Kamojen pakkaus ja Inarin kylälle hoitamaan asioita

Pimeän tultua lopetettiin leijahommat siltä päivältä ja lähdettiin pakkaamaan kamoja takaisin autoon. Poika nukkui vielä tässä vaiheessa. 😴

Weinsberg Carabus 600 MQ retkeilyauto

Weinsberg Carabus 600 MQ -retkeilyauton sivuoven yllä oleva valo on osoittautunut todella käteväksi pimeään vuodenaikaan. Takanakin voisi ehkä olla joku vastaava valo. Takaluukussa sisällä on kyllä omat valot. Tuo peräovien thermopeite on kyllä siinäkin mielessäkin kätevä, että tavaratilasta saa otettua kampetta siten, että koko paku ei viilene.

Pojan herättyä lähdettiin Inarin kylälle kauppaan täydentää jääkaappia.

Ja päivän mittaan oli tullut niin kova nälkä, että mentiin pitsalle. 🤭🙈 Ei malttanut ruveta tekee ite ruokaa, kun siinä olisi mennyt aikaa ja nälkä oli jo kova sillä hetkellä. 😅😂 Eräs hotelli oli auki tuossa kaupan lähellä ja siinä oli ravintola. Hieman tunnettiin itsemme siellä resuisenoloisiksi collareissa, kun pöydissä oli valkoiset liinat. Mutta oltiin paikan ainoat asiakkaat, niin ehkä se ei haitannut. 🙈😅

Sääennusteet näytti leijailun kannalta huonoilta seuraaville päiville Inariin, niin päätettiin, että lähdetään ajelee kohti Leviä. Yöksi päädyttiin Leville ja ajettiin sinne Pokan kautta erämaan läpi. Harmi vain, että oli jo pimeää taas siinä vaiheessa ja maisemia ei hirveästi nähnyt. Se huomattiin, että tie muuttui jossain kohtaa hiekkatieksi ja vähäsen mietti sitä, mitä tehdään, jos autoon tulisi vikaa.

Matka meni kuitenkin sujuvasti. Leviltä ei pälkähtänyt mieleen mitään muuta puskaparkkia siinä hetkessä, niiin yövyttiin Levi tunturissa!! Sieltä on tuo tämän postauksen ihan eka kuva esimakuna seuraavasta blogipostauksesta!! 😉 Aivan ihana oli herätä noista maisemista!!! 🤩😍❄️🚐

Lopuksi

Reissutarina jatkuu siis seuraavassa osassa ja viimeistään Pallaksella alkaa jo aurinkokin hieman paistella. 🤗☀️

Eipä muuta kuin mukavaa päivää sinne! Ja tuu seuraa meitä Instagramiin ja Facebookiin, niin kuulet, koska seuraava postaus on luettavissa! 🤗 Täältä voit lukea lisää tietoa blogista ja täältä löytyy juttua meistä.

Muita retkeilyautoaiheisia postauksia:

Lapsen kanssa reissaamiseen liittyvää tietoa

Mukavia lukuhetkiä ja kerrohan, jos on jotakin mistä voisin seuraavaksi kirjoitella. 🤗 Käyhän myös napauttamassa fiiliksesi tästä postauksesta, jotta tiedämme tykkäsitkö!!

Huom! Tämä postaus sisältää Affiliate-linkkejä, jotka on merkitty *-merkillä. Jos ostat tuotteen tai palvelun kyseisen linkin kautta, saamme pienehkön komission tai tuotteen ilmaisen käyttökuukauden. Pelkkä linkin klikkaaminen ei kuitenkaan aiheuta sinulle kuluja eikä meille tuloja. Suosittelemme ainoastaan itse testaamiamme ja hyväksi havaitsemiamme tuotteita/palveluita.

(Visited 604 times, 1 visits today)